Wilma-appen: störningar
Uppdaterad: 21.8.2024
På den här sidan finns information om pågående störningssituationer i Wilma-appen (iOS och Android).
Efter den senaste Wilma-appversionen (2.1.24) har en del Android-användare upplevt problem med att startsidan inte laddas. Problemet har att göra med en tredje parts kataloger.
Så här kan du åtgärda problemet:
- Töm datan i Wilma-appen på din mobila enhet. På de flesta enheter kan du göra detta genom att välja Inställningar/ Appar / Wilma / Lagringsutrymme/ Ta bort datan. Observera att namnet på funktionen och var den finns kan variera beroende på tillverkaren av enheten.
- Det är tryggt att ta bort datan i Wilma-appen: t.ex. Wilma-meddelanden och liknande innehåll försvinner inte.
- Efter att du har tagit bort datan kan du öppna Wilma-appen och logga in med dina Wilma-koder.
Vi kommer snart att släppa en ny appversion 2.1.25 i Google Play-butiken. I samband med att den nya versionen installeras raderas datan i Wilma-appen automatiskt på de enheter där problemet ännu förekommer. Därefter kan du fortsätta använda appen som vanligt genom att logga in med dina Wilma-koder.