Kundforumet Community
Uppdaterad: 8.4.2020
I vår Community kan du nätverka med dina kolleger runtom i Finland, diskutera kring funktionerna i våra produkter både med andra användare och oss i Wilma-teamet, lämna utvecklingsförslag, läsa versions- och störningsmeddelanden, lämna en servicebegäran (ticket) och mycket annat!
Du hittar även information om vad som är aktuellt inom utbildningssektorn och kan prenumerera på områden som intresserar dig. Då får du e-post t.ex. då vi publicerat en ny programversion eller en annan viktig artikel.
I Communityn finns ett gemensamt område och flera specifika områden enligt skolnivå. Vi har även ett svenskspråkigt område.
1. Gå till Visma Community.
2. Klicka på Kirjaudu sisään / Logga in uppe till hög och välj "Skapa konto".
3. Fyll i dina uppgifter. När du registrerar dig är det mycket viktigt att du använder arbetets e-postadress, d.v.s. den som du använder för att sköta ärenden hos oss.
4. Du får en bekräftelselänk till din e-post. Slutför registreringsprocessen genom att klicka på länken. Som användarnamn i Communityn rekommenderar vi förnamn och efternamn. Redan här i registreringsskedet kan du ange svenska som språk, om du vill använda Communityn på svenska.
5. När du har registrerat dig, börja med att läsa användarinstruktionerna och reglerna för Communityn (på svenska längre ner).
OBS! Om du inte ser innehållet i Communityn när du har registrerat dig och är inloggad, innebär det att vi inte har dina kontaktuppgifter (din e-postadress). Kontakta i detta fall huvudanvändaren på din läroanstalt eller i din kommun, så kan denna informera oss om att du ska vara kontaktperson och ha tillgång till Communityn.
Om du redan använder Communityn, och din e-postadress ändras, kan du ändra din e-postadress själv via inställningarna i Communityn (via din profil uppe i högra hörnet).
- Communityn är en sluten Community för alla som använder våra program och registrerat sig.
- Communityn är startrutan för våra tjänster och en mötesplats för utbyte av tankar kring våra program och arbetet inom utbildningssektorn. Här träffar du kolleger från alla hörn av Finland att samarbeta och nätverka med.
- "Hur brukar de göra det här på andra skolor?" har genom tiderna varit en av de vanligaste frågorna vi fått. Vi vill därför erbjuda våra kunder en plats att dela erfarenheter och nätverka med andra användare. Om din fråga gäller ett väldigt detaljerat och specifikt problem eller är av känslig natur, är det fortfarande snabbast och bäst att lämna en ticket i vår portal.
- Om ditt ärende också kunde vara till hjälp för andra, är vi glada om du gör ett inlägg på något av forumen. Här är vi nämligen många som uppskattar diskussionen och erfarenheterna, som då är tillgängliga för alla som har registrerat sig och därmed inte blir kvar i enskilda ticketsvar.
- Vi svarar på allmännyttiga frågor på diskussionsforumen och publicerar proaktivt artiklar och tips om aktuella ärenden. Dessutom följer vi med diskussionerna i Communityn.
- Communityn och denna instruktionssajt är alltså skilda tjänster. De instruktioner som finns här finns därmed inte i Communityn.
Håll dig uppdaterad genom att prenumerera på specifikt innehåll. Då får du alltid e-post när nytt och intressant material publiceras i Communityn. Läs Community-tipsen här.