Kundsupporten - så här hjälper vi dig

Kundsupport

Uppdaterad: 14.8.2025

Vi betjänar våra kunder i alla frågor som gäller Wilma-produktfamiljen. Vi har gjort upp en supportprocess för att våra kunder ska hitta svaren och få snabb hjälp i olika situationer.

Först och främst lönar det sig att söka information på den här sajten via sökfunktionen eller via menyträdet till vänster på sidan.

Också i Communityn kan du söka med Communityns sökfunktion, men lägg märke till att den sökningen inte returnerar träffar från denna instruktionssajt. I Communityn kan du även be andra användare om hjälp i allmänna frågor - dina kolleger runtom i Finland jobbar med samma ärenden och har ofta funderat på liknande saker. Det går bra att ställa frågor på svenska i Communityn.

Om du inte hittar svar på din fråga varken här på instruktionssajten eller i Communityn, kan du lämna en supportförfrågan (ticket) till oss via portalen i Communityn. Om problemet är krävande och du inte hittar någon lösning, kan du även ringa oss.

Nedan finns närmare information om hur du får hjälp i olika situationer.

Bekanta dig gärna även med våra utbildningar (betygsklinik, Kurre-skolningar osv.) och webbinarier. Vi ordnar även skräddarsydda kurser både online och på plats hos kunden. Du kan även boka en konsult som utför jobb på beställning. Via Wilma Akatemia kan du skaffa dig webbinarieinspelningar och skolningsmaterial.