Meddelande om avbrott i studierna (Studerande)
Uppdaterad: 1.1.2019
Filer
Spara utskriftsfilen som finns under Filer-rubriken på din dator. Öppna sedan utskriftseditorn i registret Studerande och välj Funktioner / Kopiera från fil. Öppna filen du sparade. Filen är nu inläst och sparad i Primus. Upprepa för varje fil, om filerna är flera till antalet.
Med denna utskrift kan en studerande anhålla om avbrott i sina studier.
Studerandens uppgifter (Förnamn, Efternamn, Hemortens näradress, Hemortens postadress, Hemtelefon, Mobiltelefon) hämtas från Studerande-registret. Rektorns namn hämtas från Information om skolan-registret.
Datacellens innehåll kan vid behov ändras. Välj den önskade cellen och klicka sedan på innehållet som syns på Data-fliken. Härvid öppnas en sökruta där du kan tömma innehållet och välja nytt innehåll.
Avbrott i studierna-rubriken samt andra texter som syns med vit botten skrivs ut som text. Cellens innehåll kan ändras genom att välja cellen och skriva in den önskade texten på Text-fliken till höger.
De rödbottnade dataceller skriver ut Utbildningsområde, Utbildningsprogram, Examen, Grupp/klass samt datumet då studierna inleddes. Avbrottets uppgifter hämtas från fälten Avbrottets inledningsdatum, Avbrottets slutdatum och Orsak till avbrottet.
Texten Jag ansöker om avbrott i studierna i yrkesinstitut X... kompletteras genom att man väljer cellen och skriver inläroanstaltens namn på rätt ställe på text-fliken till höger.
Studerandens namnförtydligande hämtas från fälten studerandens tilltalsnamn, efternamn och personbeteckning. Vårdnadshavarens namnförtydligande hämtas från den första raden i de flerradiga fälten Vårdnadshavarens förnamn och Vårdnadshavarens efternamn. Rektorns namn hämtas från Information om skolan-registret.
Beslutsdatum hämtas från den sista raden som är ifylld i det flerradiga fältet Beslutsdatum i Studerande-registret.