Viestijono
Päivitetty viimeksi: 6.3.2024
Viestijonon kautta voi tarkastella syystä tai toisesta lähtemättä jääneitä sähköposteja ja tekstiviestejä. Viestijonon kautta niitä voi myös yrittää lähettää uudelleen tai poistaa.
Viestijono-rekisteri Primuksen pääikkunan Ylläpidon rekisterit -osiosta. Tänne tallentuu tieto epäonnistuneesta viestinlähetyksestä. Kun lähetys onnistuu, rekisterikortti siirtyy arkistoon (kortti ei kuitenkaan jää arkistoon pysyvästi). Rekisteristä käy ilmi viestin lähettäjä, vastaanottajat, viestin tyyppi (tekstiviesti vai sähköposti) sekä lähetyksessä tapahtunut virhe.
Viestijonoa voi tarkastella myös sähköpostien ja tekstiviestien lähetystoiminnossa, jossa se näkyy omana välilehtenään. Viestejä voi yrittää lähettää uudelleen joko tässä näkymässä tai Viestijono-rekisterissä.
Primuksen käyttäjillä näkyy päävalikon alalaidassa tieto siitä, että viestejä on jäänyt jonoon. Ilmoitus päivittyy n. 5 minuutin välein. Primuksen pääkäyttäjällä näkyy tieto kaikista viesteistä, muilla käyttäjillä näkyy ainoastaan heidän itsensä lähettämien viestien tilanne.
Ilmoituksen lähtemättömistä viesteistä saa tarvittaessa piilotettua klikkaamalla sitä hiiren 2. painikkeella ja valitsemalla Piilota lähtemättömät viestit. Ilmoituksen saa uudelleen näkyviin klikkaamalla samaa kohtaa ja valitsemalla Näytä lähtemättömät viestit.
Viestijonot voi tulostaa SMTP-tilaraportti- ja SMS-tilaraportti -toiminnoilla. Nämä löytyvät Primuksen pääikkunan Muut toiminnot -osiosta.
Lähetetyistä sähköposteista ja tekstiviesteistä tallentuu lokitietoja. Lokitietojen tallennus on automaattisesti käytössä asiakkaillamme, mutta asiakkaamme eivät voi itse tarkastella lokitietoja.
Lähetettyjen tekstiviestien määrää voi seurata ottamalla Koulun tiedot -rekisterissä esiin kentän SMS viestejä lähetetty. Kyseistä kenttää voi käyttää myös tietyn aikavälin aikana lähetettyjen viestien määrän seuraamiseen tyhjentämällä kentän sisällön tarkasteluajankohdan alussa.