Lomake-editori lyhyesti
Sähköiset lomakkeetLomakkeen muokkaus
Päivitetty viimeksi: 19.2.2020
Lomake-editorilla laaditaan Wilmassa näkyviä lomakkeita, joilla voi
- esittää tietoja (esim. opettajalle hänen tehtävään ja palkkaukseen liittyviä tietoja)
- muokata tietoja (esim. omia yhteystietoja)
- ilmoittautua (esim. yo-kirjoituksiin, perusopetukseen tai iltapäivätoimintaan)
- hakea ja anoa (esim. maksutonta koulukuljetusta tai opintojen hyväksilukua/osaamisen tunnustamista)
- sallia tai kieltää asioita (esim. oppilaan tietojen lähettämisen eri tahoille)
- laatia asiakirjoja (esim. päätöksiä, oppilashuollon muistioita, pedagogisia asiakirjoja)
Lomakkeet luodaan Primuksessa ja niihin kirjattu tieto tallentuu Primukseen. Lomakkeiden avulla voidaan antaa opettajille, opiskelijoille ja huoltajille mahdollisuus muokata omia tietojaan. Lisäksi opettajat ja henkilökunta voivat muokata ja täydentää oppilaiden, erilaisten resurssien, kurssien, opetustilojen, yhteistyötahojen ym. tietoja.
Muokattavat ja lomakkeella näkyvät tiedot voidaan valita kenttäkohtaisesti. Henkilöt, jotka voivat tiettyä lomaketta käyttää, saadaan määriteltyä henkilötasolla tai käyttäjäryhmätasolla.
Lomake-editori löytyy Primuksesta Ylläpidon rekisterit -osiosta. Jos sitä ei näy sinun Primus-tunnuksillasi, pyydä pääkäyttäjältä, että hän lisää sinulle oikeudet lomake-editoriin.
Valmiita mallilomakkeita löytyy ohjesivuiltamme kohdasta Tulosteet ja lomakkeet / Lomakepankki ja voit ladata niitä omaan Primukseenne ja muokata tarvittaessa oman oppilaitoksen käyttöön sopiviksi. Osa mallilomakkeista käy kaikille kouluasteille, mutta osa lomakkeista näkyy vain tietyn kouluasteen lomakepankissa ohjesivuilla.