Avainkoodit henkilökunnalle (Henkilökunta)
Päivitetty viimeksi: 23.9.2020
Tiedostot
Tallenna Tiedostot-otsikon alla oleva tulostetiedosto tietokoneellesi. Avaa sitten Henkilökunta-rekisterissä tulostuseditori, valitse Toiminnot / Kopioi tiedostosta ja avaa äsken tallentamasi tiedosto. Tiedosto on nyt tallennettu Primukseen. Jos tiedostoja on useampia, tee sama kaikille.
Tulosteella toimitetaan henkilökunnalle henkilökohtaiset avainkoodit, joiden avulla he voivat luoda itselleen Wilma-tunnuksen. Samassa kirjeessä voi ohjeistaa Wilman käyttöä muutoinkin. Tulosteen voi lähettää myös pdf-muodossa sähköpostin liitteenä. Ohjeen alla on linkki tarkempiin ohjeisiin.
Tulostemallissa ei ole ylätunnistetta erikseen.
Kirjeen lähettäjän nimi on kirjoitettu pohjaan tekstinä. Vaihda tilalle oman kuntasi opetusviraston tai oman koulusi nimi. Yhteystiedot on laitettu tulostumaan Koulun tiedoista, mutta jos kirjeen lähettävä taho on eri osoitteessa, vaihda myös nämä tiedot.
Henkilön yhteystiedot haetaan ko. henkilön rekisterikortilta Henkilökuntarekisteristä. Osoitetiedot voi jättää poiskin, jos kirje toimitetaan sähköpostilla.
Viestiosassa on merkitty punaisella (MUOKKAA =>) ne kohdat, joiden tekstiä oppilaitoksen tulee muokata. Myös muu teksti on muokattavissa, mutta punaisiin kohtiin tulee täyttää oppilaitoksen Wilman osoite ym. kuntakohtaista tietoa. Punaiset tekstit tulee poistaa valmiista kirjeestä, ne on siis tarkoitettu vain tulosteen muokkaajaa varten.
Avainkoodit luodaan Primuksen henkilökuntarekisterissä kenttään Wilman avainkoodi. Avainkoodien teko on ohjeistettu tarkemmin Wilman ohjeissa, ks. linkki alla.
Kirjeen loppuun on varattu tila allekirjoitukselle. Mallitulosteella sinne tulostuu Primukseen kirjautuneen henkilö Kutsumanimi ja Sukunimi. Jos kirjeen lähettäjäksi halutaan esim. rehtori, niin vaihda tilalle oikea tieto klikkaamalla punaista solua ja tekemällä uusi määritys Tieto-välilehdelle tulosteen oikeassa reunassa.
Tulosteen kuva