Hakulomakkeet tutkinnoittain ja koulutuksittain
Päivitetty viimeksi: 4.2.2021
Jos oppilaitos/koulutuksen järjestäjä haluaa käyttää erilaisia lomakkeita eri tutkintoihin hakeutumisessa, se onnistuu Primuksessa liittämällä jokaiseen koulutukseen tietty lomake joko Luokat-rekisterissä (pitkäkestoiset) tai Arviointi-rekisterissä (lyhytkestoiset).
Lomake-editorissa tehdään erilaiset hakulomakkeet kaikkia niitä tutkintoja varten, joihin tarvitaan jotakin tarkempaa, tutkintokohtaista tietoa hakijasta, esimerkiksi rikosrekisterin tarkistustietoja, terveydellisiä seikkoja tms.
Arviointi-rekisterissä on kenttä Sähköisen ilmoittautumisen lomake ja Luokat-rekisterissä kenttä Sähköisen hakeutumisen lomake. Kenttään valitaan lomake, joka on tehty sitä koulutusta varten, johon haetaan. Wilma näyttää tämän lomakkeen, kun kyseiseen koulutukseen ollaan hakeutumassa.
Jos kenttään ei ole valittu koulutukselle mitään omaa lomaketta, Wilma näyttää sen lomakkeen, jonka Koulu-kentässä on sama tieto kuin koulutuksen Koulu-kentässä. On myös mahdollista siis käyttää vain yhtä yhteistä lomaketta jokaiseen koulutukseen hakeutumiseen.
Koulutukseen hakija voi hakeutua kerralla useampaan koulutukseen. Eri lomakkeet avautuvat hänelle hakutoivejärjestyksen perusteella. Hakija täyttää ensimmäisen hakutoiveen lomakkeen. Seuraavaan hakutoiveeseen siirryttäessä aukeaa uusi lomake, jos näille eri koulutuksille on valittu erilaiset lomakkeet. Jos lomakkeilla on samoja Hakijat-rekisterin kenttiä ja tiedot on täytetty jo ensimmäiselle lomakkeelle, täytetyt tiedot kopioituvat toisen koulutuksen lomakkeelle suoraan.
Hakutoivejärjestys tallentuu Hakijat-rekisterissä kenttään Hakutoivejärjestys pitkäkestoisissa koulutuksissa.